Recents in Beach

Zero Friction Technology - ZFT


Platinum Oil - Teknologi Tiada Geseran (Zero Friction Technology)



                                 platinum oil, zft, nano technology, treatment, engine oil, engine
                      
                      
       
Teknologi Tiada Geseran adalah sejenis teknologi yang mengurangkan geseran permukaan antara dua material sehingga ketahap yang paling rendah.

Matlamat utama ialah mengurangkan geseran antara dua permukaan supaya perjalanan sesuatu sistem menjadi semakin kurang halangan (less resistance) yang akhirnya memberikan kelancaran kepada pergerakan agar menjadi lebih optimum. Molekul minyak yang sangat kompleks bersaiz 9 mikron berjaya menembusi segala liang- liang halus (micro- pores) dipermukaan komponen enjin dan akhirnya menjadi satu lapisan perlindungan dalaman.  

Secara ringkasnya formula ZFT dari Platinum Oil adalah beasaskan Teknologi Nano (Nano Technology) yang mengandungi:

1. Synthetic (Sintetik)
2. Additive (Bahan Tambahan)
3. Metal Treatment (Rawatan Logam)

Gabungan material - material diatas menghasilkan sejenis minyak enjin yang dapat membantu mengurangkan geseran sambil memberikan perlindungan yang lebih mendalam kepada permukaan komponen - komponen enjin.


Platinum Oil telah diformulasikan mengandungi gabungan kesemua bahan - bahan diatas.
Kebaikan Platinum Oil:


1. Perkara pertama yang pasti ditanya ialah harga. Minyak Platinum Oil ditawarkan dipasaran pada harga setanding dengan harga minyak enjin yang berjenama yang didapati di bengkel - bengkel kenderaan. Malah jika diukur dari sudut bahan yang ada didalamnya, ia sebenarnya jauh lebih murah. Jika anda membeli Metal Treatment atau Additive berasingan dari minyak enjin, secara mudah kos bertambah sekitar RM100 - RM200. Kini dengan Platinum Oil, kos itu dapat diselamatkan.


2. Mempunyai ZFT yang menghasilkan satu lapisan penghalang geseran. Maka jangka hayat bahagian dalaman enjin akan meningkat sehingga 5 kali ganda. Kos pembaikan dan penukaran barang dapat dilanjutkan. Kos yang dijimatkan disini saja sudah bernilai ratusan Ringgit, mungkin juga boleh mencecah ribuan Ringgit! Anda jimat lagi.


3. Perjalanan kenderaan sehingga 15 000 kilometer! Biasanya kenderaan yang menggunakan Semi atau pon Fully Synthetic hanya bertahan sekitar 7 000 atau 10 000 kilometer sahaja. Penjimatan wang digandakan bila tempoh kitaran penukaran minyak enjin dapat dilanjutkan. Bukan itu sahaja, kos penyelengaraan juga dapat dikurangkan. Upah tukar minyak enjin di KL sekitar RM30, itu tidak murah. Jika dahulu anda biasa tukar minyak enjin sebanyak 4 kali setahun, kini hanya 2 kali setahun! Jimat beratus RM lagi!


4. Sumber additive didalam minyak enjin dapat meningkatkan pick-up kenderaan anda lebih 50%. Secara automatik penggunaan minyak petrol atau diesel dapat dijimatkan. Anda untung lagi kalau guna Platinum Oil ni!



5. Mudah untuk menghidupkan enjin walaupon pada suhu sejuk dan sesuai untuk semua jenis kenderaan. 




                         

Catat Ulasan

0 Ulasan